1. Eximtours.cz
  2. Informace pro klienty
  3. Průvodce dovolenou od A do Z

Průvodce dovolenou od A do Z

Výběr zájezdu

  1. Jak koupit zájezd?

    Dovolenou si můžete objednat prostřednictvím našich webových stránek a okamžitě se dozvíte, je-li požadovaný zájezd volný a kolik přesně bude stát. Pokud preferujete nákup dovolené na pobočce, navštivte některou z našich poboček nebo prodejen našich autorizovaných prodejců a vyberte si zájezd po konzultaci s proškoleným prodejcem.

  2. Jak poznám, jaká je úroveň mnou vybraného hotelu?

    Všechny hotely a penziony v naší nabídce jsme pečlivě vybrali ve spolupráci s našimi zahraničními partnery a na základě spolehlivé znalosti místních poměrů. Popis a klasifikace hotelů jsou uvedeny podle měřítek stanovených příslušným resortem dotyčné země. Upozorňujeme na skutečnost, že standard hotelů ve stejné kategorii se může v jednotlivých zemích výrazně lišit, a to jak ve vybavení pokoje a hotelu, tak i v rozsahu nabízených služeb a stravování. Pro rychlou orientaci slouží počet hvězdiček.

*   Velice jednoduché objekty určené pro nenáročnou klientelu s velmi jednoduchým vybavením, rozsahem stravování a službami
**   Jednoduché ubytování s účelným vybavením, vhodné pro nenáročnou klientelu a jednoduchý rozsah stravování i služeb
***   Objekty nižší střední turistické třídy s běžným vybavením a rozsahem stravování
****   Objekty střední kategorie s odpovídajícím standardem služeb a vybavením
*****   Hotely s vysokým standardem služeb, ubytování a stravování určené pro náročnějšího klienta

Před dovolenou

  1. Co udělat před dovolenou?

    S ohledem na současnou situaci je možné, že před dovolenou v některých destinacích bude nutné vyplnit zdravotní dotazník nebo podstoupit test na COVID-19. Podmínky vstupu pro vás pravidelně aktualizujeme v našich Novinkách.
    Nezapomeňte si v dostatečném předstihu před odjezdem sjednat cestovní pojištění a zkontrolovat vaše cestovní doklady. Pokud cestujete do států v rámci schengenského prostoru, pak k vaší cestě nepotřebujete pas ani vízum, ale postačí vám občanský průkaz. Cestujete-li s dětmi, nezapomeňte, že potřebují k cestě vlastní cestovní pas! Některé státy vyžadují platnost pasu alespoň 6 měsíců po opuštění země. Aktuální informace o vstupních požadavcích naleznete na stránkách Ministerstva zahraničních věcí ČR.

  2. Kdy obdržím pokyny na cestu a další dokumenty k dovolené?

    Asi 7 dnů před odletem obdržíte pokyny na cestu, kde se dozvíte veškeré podrobnosti týkající se vašeho plánovaného odletu (čas odletu, povolená váha zavazadel apod.)
    S pokyny na cestu obdržíte i veškeré potřebné dokumenty pro vaši dovolenou – potvrzení letu, potvrzení ubytování a potvrzení cestovního pojištění (uzavřeli-li jste pojištění prostřednictvím naší CK). Dokumenty budete potřebovat při odbavení na cestě tam i zpět a při ubytování v hotelu. Náhradní dokumenty lze v případě ztráty vytisknout z vašeho e-mailu.

  3. Jaká je maximální povolená váha zavazadel do letadla?

    Informaci o maximální povolené váze vašich zavazadel najdete v pokynech k odletu, které zasíláme cca týden před zahájením dovolené. Většina leteckých společností povoluje u zapsaných zavazadel 23 kg na osobu (nikoliv u dětí mladších 2 let) plus jedno kabinové zavazadlo o hmotnosti max. 8 kg s maximálními rozměry 55 x 45 x 25 cm. Slučovaná váha jednoho zapsaného zavazadla nesmí přesáhnout hmotnost 32 kg (u letů se Smartwings nelze zavazadla slučovat). V případě, že vaše zavazadlo překročí povolenou hmotnost, ověřte si u cestovní kanceláře, zda lze na konkrétním letu doplatit nadváhu.

  4. Můžu si vzít na dovolenou nadměrné zavazadlo (např. kolo, golfovou či potápěčskou výstroj)?

    Přeprava nadměrných a neskladných zavazadel, jízdních kol, surfových prken apod., musí být nahlášena CK již při objednávce zájezdu a je závislá na kapacitních možnostech přepravce a za poplatek. Transfer z letiště do hotelu a uskladnění těchto nadměrných zavazadel zpět nejsou zahrnuty v poplatku za přepravu. V případě zájmu o tyto služby je včas vyžádejte u cestovní kanceláře (prověří možnosti a sdělí poplatek).

  5. Jak zabalit zavazadla na cestu?

    Do zavazadel, která budou odbavena, neukládejte cenné věci (peníze, šeky, kreditní karty, kamery, osobní doklady, fotoaparáty a jiné elektronické přístroje, šperky, apod.), umělecké a křehké předměty i předměty vyšší hodnoty či zkazitelné zboží – všechny takové předměty patří do příručního zavazadla, protože letecká společnost za jejich ztrátu či poškození nenese odpovědnost. Na některých letištích si můžete zavazadlo nechat zabalit do průhledné fólie – zabráníte tak nejen případné nevítané ztrátě vašich věcí, ale i poškození.
    Do příručního zavazadla nepatří ostré předměty, jako jsou nůžky, pilník, otvírák, nože apod. Do kabiny letadla s sebou můžete vzít pouze malá množství tekutin. Tekutiny a gely musí být v baleních do 100 ml. Všechna balení musí být umístěna v jednom průhledném uzavíratelném igelitovém sáčku o maximálním obsahu 1 litr na osobu. Doporučujeme přepravovat tekutiny v zavazadlech, která odbavujete. Léky a dietologické přípravky včetně dětské výživy pro dobu letu mohou být přepravovány v příručním kabinovém zavazadle.

Více informací naleznete na bezpečnostní pravidla.

Na cestě

  1. Kdy mám být na letišti?

    Doporučujeme, abyste byli na letišti 2 hodiny před odletem. V případě, že vaše letadlo odlétá těsně po půlnoci, musíte být připraveni k odbavení již před půlnocí den před plánovaným odletem.

  2. Jak to funguje na letišti?

    Po příchodu na letiště se informujte prostřednictvím informačních tabulí na číslo přepážky, kde bude váš let odbaven. Pro identifikaci letu je závazným údajem číslo letu, které naleznete ve vašich cestovních dokladech. Po příchodu k odbavovací přepážce se prokažte vašimi cestovními doklady. Zde odevzdáte zavazadla a obdržíte palubní vstupenku a potvrzení o převzetí zavazadla – oba doklady si pečlivě uschovejte. Můžete být požádáni o potvrzení vašeho letu. Po odbavení se přesuňte k pasové kontrole, mějte připravený palubní lístek a cestovní doklad. K nástupu do letadla se dostavte v čase, který máte na vašem palubním lístku a na informačních tabulích.

  3. S jakou společností poletím?

    Všechny lety nabízené naší cestovní kanceláří jsou provozovány renomovanými tuzemskými či zahraničními leteckými společnostmi. Na základě předpisů a úmluv běžných v mezinárodní letecké dopravě si EXIM TOURS vyhrazuje možnost změny místa odletu, trasy letu, možnost mezipřistání, změny letecké společnosti, typu letadla a letového plánu.

  4. Dostanu v letadle občerstvení?

    V závislosti na délce letu je na palubě většinou podáváno občerstvení a 1 nealkoholický nápoj. Cestující mají možnost využít služeb tzv. "sky baru", kde si mohou zakoupit další občerstvení a nápoje.

  5. Jak to funguje na letišti po příletu do cílové destinace?

    Po příletu projděte pasovou kontrolou a vyzvedněte si odbavená zavazadla. Po opuštění tranzitního prostoru vás budou očekávat delegáti, kteří zajistí váš transfer do hotelu. Z kapacitních důvodů nemůže delegát CK doprovázet všechny transfery do/z hotelu.

  6. Moje zavazadlo bylo během cesty poškozeno. Co mám dělat?

    Za poškození nebo ztrátu zavazadla při letecké přepravě přebírá plnou odpovědnost letecká společnost. V případě poškození zavazadla se obraťte na oddělení reklamací zavazadel ve vaší cílové destinaci neprodleně po příletu. Dle nařízení Evropské Rady č. 2027/97 musí být písemná reklamační žádost podána do sedmi dnů vašemu leteckému dopravci.

  7. Jak je to s transferem z letiště?

    Naše klienty přepravujeme do hotelu moderními autokary či minibusy. Při posuzování délky transferu do vašeho ubytovacího zařízení je nutno vzít v úvahu vzdálenost hotelu i to, že transfer nemíří přímo do vašeho hotelu, ale sváží další klienty, jejichž ubytování se nachází na trase. Chcete-li ušetřit čas, zajistíme vám individuální transfer, který vás odveze přímo do vašeho hotelu. O poplatku za tuto službu se informujte u vašeho prodejce.

  8. Započítává se čas strávený na cestě do celkové dovolené?

    První a poslední den leteckých zájezdů je určen k přepravě a nikoliv již k vlastní dovolené. V případě večerních letů může přeprava zasáhnout až do dalšího dne, při zpáteční cestě může být odlet naplánován až na brzké ranní hodiny dne následujícího po skončení nároku na ubytování a služby. Nelze též vycházet z toho, že se odlety uskuteční dopoledne a zpáteční lety večer.
    Jedna noc v případě pozdních nočních letů je do celkového počtu nocí započítávána tehdy, pokud je klient ubytován do 12:00 hodiny (poledne) následujícího dne.

Na dovolené

  1. Bude mi během pobytu k dispozici delegát?

    Ve většině cílových míst jsou zákazníkům k dispozici česky nebo slovensky hovořící delegáti/ průvodci CK EXIM TOURS. Delegáti organizují pravidelné informační hodiny, které se v průběhu pobytu konají dvakrát až třikrát. V případě, že se v průběhu vašeho pobytu vyskytne problém, můžete delegáta kontaktovat na telefonním čísle uvedeném v informačních materiálech, které obdržíte po příletu do cíle vaší dovolené. Z kapacitních důvodů nemůže delegát CK doprovázet všechny transfery do/z hotelu.

  2. Jak se dozvím informace o možnosti výletů?

    V každé destinaci je pro vás připravena bohatá nabídka fakultativních výletů, které si můžete zakoupit již při objednávce vašeho zájezdu v českých korunách, nebo za místní či volně směnitelnou měnu v místě pobytu. Tyto služby zajišťuje místní agentura.
    V den příletu, nejpozději však v den následující, se koná informační schůzka, o jejíž době konání vás delegát informuje při vašem příletu (uvedena také na informační tabuli či v informační knize, které jsou k dispozici v každém hotelu). Doporučujeme, abyste se této první schůzky s vaším delegátem zúčastnili – získáte na ní důležité informace o zemi, o hotelových službách, o okolí hotelu a v neposlední řadě i o výletech, které pro vás pořádá zahraniční partner naší cestovní kanceláře.

  3. Co dělat v případě, že na dovolené onemocním?

    V případě onemocnění se obraťte na asistenční službu, jejíž kontakt je uveden na průkazu pojištěného, který obdržíte společně s letenkami a ubytovacími poukazy před odletem. Asistenční služba vám doporučí další postup. V případě, že asistenční služba nebude při řešení pojistné události kontaktována, může vám být odmítnuta úhrada nákladů ze strany pojišťovny. Pokud jste nevyužili naší cestovní kanceláří doporučené cestovní pojištění, postupujte v souladu s pokyny pojišťovny, u které jste si pojištění sjednali.
    Ordinační hodiny jsou zpravidla od 9:00 do 21:00 hodin. Běžné léky lze koupit v místních lékárnách.

Ubytování

  1. Může se stát, že mě ubytují v jiném hotelu, než jsem si původně vybral?

    Bohužel i přes veškeré naše snahy se ne vždy podaří zajistit vámi objednaný hotel, a to i přesto, že jste si jej objednali dlouho před odletem. Zákony hostitelských zemí totiž povolují vyšší příjem objednávek, než je skutečná kapacita hotelu. V tomto případě je majitel hotelu povinen zajistit náhradní ubytování, avšak vždy v téže anebo ve vyšší kategorii.

  2. Co mám dělat po příjezdu na hotel?

    Po příjezdu do hotelu kontaktujte recepci a předložte potvrzení ubytování. V některých hotelech budete muset vyplnit ubytovací kartičku. Na ubytování, stravování a hotelové služby máte dle mezinárodních standardů nárok nejdříve po 14:00 hodině, pokud nebylo uvedeno jinak. V případě, že jste si uhradili službu „early check-in” budete ubytování ihned. Pokud je váš příjezd do hotelu v dřívějších hodinách, recepce většinou zajistí uložení vašich zavazadel do doby, než pro vás bude připraven pokoj.

  3. Můžu si vybrat konkrétní pokoj?

    Přidělování pokojů hostům je vždy záležitostí hotelu a EXIM TOURS na něj nemá vliv. Ke speciálním přáním klientů, jako např. výhled na moře, vyšší patro apod. se snaží naše cestovní kancelář přihlížet, ale tyto požadavky nelze považovat za součást potvrzené objednávky, pokud není tato služba placenou. Na splnění těchto požadavků nemá naše cestovní kancelář vliv a závisí na momentální disponibilitě kapacit v příslušném hotelu.

  4. Co si mám představit pod pojmem přistýlka?

    Přistýlkou může být rozkládací gauč, lehátko, palanda nebo pohovka. Výjimečně lze doplnit i dvě přistýlky.
    Jako třílůžkový pokoj se klasifikuje pokoj dvoulůžkový s přistýlkou.

  5. V kolik hodin se po příletu můžu ubytovat ve svém pokoji?

    Možnost nastěhování v den příjezdu je nejdříve po 14. hodině. Časný příjezd či pozdní odjezd neopravňují k delšímu používání pokoje. Našim zákazníkům nabízíme možnost zakoupení služby „early check-in” (pouze za vyžádání), která umožňuje využití ubytování a veškerých služeb hotelu ihned po příjezdu na hotel v případě časného příletu do destinace.

  6. Kam si mám uložit cennosti?

    Nedoporučujeme brát si na dovolenou drahé šperky. Uložte si cestovní doklady, peníze, šeky, platební karty a veškeré cenné předměty do trezoru, který je k pronajmutí buď v recepci, nebo ho najdete přímo na pokoji. Za cennosti, které nejsou uloženy v trezoru, cestovní kancelář ani hotel neodpovídají.

  7. Je v hotelu k dispozici internet?

    Připojení k internetu je ve většině hotelů – podrobnosti se dozvíte v detailu zájezdu. Přístup na internet bývá v rámci hotelu zpravidla zpoplatněn, není-li uvedeno jinak. Rychlost a kvalita připojení závisí na podmínkách hotelu a místního poskytovatele. Ačkoliv hotely nabízí často Wi-Fi připojení ve vyznačených prostorech zdarma, může se jednat o připojení s kolísavějším signálem.

  8. Jak je to s klimatizací na pokoji?

    Některé hotely nabízejí svým klientům možnost užívání klimatizace zdarma. Upozorňujeme na skutečnost, že klimatizace nemusí být v provozu po celých 24 hodin denně a může být funkční pouze v určitých denních hodinách dle uvážení hotelu a dle potřeby. Provozovatel hotelu často spojuje užívání klimatizace s přítomností hostů v pokoji. Jedná se zejména o systém tzv. pojistek připojených ke klíči od pokoje, které po umístění do příslušné zásuvky aktivují klimatizaci. Upozorňujeme na skutečnost, že tato pojistka nesmí být oddělována od klíče.

  9. Jsou lehátka na pláži za poplatek nebo zdarma?

    Lehátka a slunečníky jsou k pronajmutí za poplatek, popřípadě zdarma – viz popis u hotelu.

  10. Co v popisu hotelu znamená vzdálenost od pláže „0“?

    Údaje o vzdálenosti od hotelu jsou v popisu zájezdu jen orientační. V případě, že je v popisu uvedena vzdálenost od pláže „0”, znamená to, že areál je situován u pláže. V případě rozlehlých hotelů je nutno předpokládat, že některé ubytovací jednotky jsou situovány v místech s delší vzdáleností od pláže.
    Pláž může být veřejná a přístupná i místnímu obyvatelstvu nebo soukromá – více se dozvíte v popisu hotelu.

  11. Je hotelový bazén vyhřívaný?

    Některé hotely nabízejí svým hostům i vyhřívané bazény. Takovou informaci najdete v popisu konkrétního hotelu. Bazény bývají vyhřívané pouze v určitém období, a to i v závislosti na počasí. Upozorňujeme na skutečnost, že bazén nemusí být vyhříván po celé období – o tom, zda bude vyhřívání bazénů spuštěno, rozhoduje vždy samotný hotel.

  12. Kdy a jak se dozvím pokyny k odjezdu?

    Většinou den před odletem naleznete na informační tabuli pokyny k vašemu odletu domů. K odjezdu vašeho transferu na letiště se dostavte alespoň 10 minut před plánovaným časem odjezdu. Po příjezdu na letiště vás bude zástupce naší cestovní kanceláře informovat o číslech přepážek, na kterých bude probíhat vaše odbavení. Odbavení bude probíhat stejným způsobem jako při vašem odletu z České republiky.

  13. V kolik hodin před odletem musím opustit pokoj?

    Pokoje musí být vždy vyklizeny nejpozději do 12:00 hod, pokud není uvedeno jinak. Individuálně lze dohodnout s recepcí vyklizení v pozdějším čase, zpravidla však za poplatek. V případě pozdního odletu z destinace doporučujeme zakoupení služby „late check out” (pouze za vyžádání), která opravňuje k využití ubytování a veškerých služeb až do doby odjezdu na letiště.

Stravování

  1. Jak je to se stravováním na dovolené?

    V hotelech se vaří většinou mezinárodní pokrmy obohacené o místní prvky. Způsob stravování je uveden u popisu každého hotelu.
    Upozorňujeme klienty na možnost zmeškání objednané stravy z důvodu pozdního příletu nebo časného odletu. Ve většině případů nelze zmeškanou stravu nahradit.

  2. Musím si doplácet nápoje?

    Nápoje nikde nejsou zahrnuty v ceně, není-li uvedeno jinak – např. v hotelech s programem „all inclusive”. Nápoje v rámci all inclusive jsou ve většině případů rozlévané, balené nápoje jsou zpoplatňovány.

  3. Zakoupil/a jsem si all inclusive. Bude mít jídlo a pití k dispozici kdykoliv?

    V případě programu „all inclusive” je podávání nápojů a jídel časově omezeno dle režimu jednotlivých hotelů. EXIM TOURS ve svých popisech uvádí orientační časové rozmezí čerpání programu all inclusive, které však může být hotelem upraveno. All inclusive lze čerpat v časech a místech určených hotelem.

  4. Zakoupil jsem si ubytování s kuchyňkou. Jaké vybavení budu mít k dispozici?

    U ubytování s možností vlastního vaření jsou k dispozici kuchyňky či kuchyňské kouty vybavené většinou dvouvařičem a ledničkou. Kuchyňské vybavení se skládá ze základního nádobí. Upozorňujeme na skutečnost, že mohou chybět např. otvíráky konzerv či nádobí na vaření nemusí být v dostatečném množství.

  5. Kdy končí stravování?

    Nárok na stravování končí dle mezinárodních standardů ve 12:00 hodin v den odletu.

Chci získávat informace o zajímavých produktech a nabídkách a rád vám poskytnu zpětnou vazbu k vašim službám
Chci, abyste obsah a nabídky přizpůsobili mým zájmům a preferencím